Proiectul ELIRA 2.0 a fost un proiect de cercetare care a urmărit să investigheze modalități prin care putem îmbunătăți situația copiilor Romi din România și a colegilor lor proveniți din medii defavorizate din punct de vdere socio-economic. Rezultatele studiului de intervenție ne-au arătat că un program intensiv de dezvoltarea limbajului (în general) și a vocabularului (în special) poate duce la creșteri semnificative ale vocabularului, înțelegerii mesajului oral și înțelegerii mesajului scris a copiilor care provin din medii defavorizate. Cu toate acestea, generalizarea acestor competențe a fost limitată la cuvinte și texte care conțin cuvinte incluse în program (cu excepția testului de vocabular standardizat, unde am obținut efecte de transfer pe termen lung). Aceste rezultate încurajatoare identifică modalități prin care putem îmbunătăți alfabetizarea copiilor din medii defavorizate dar și direcții viitoare în care trebuie să ne îndreptăm pentru a putea crește eficiența intervențiilor educaționale.